Toaleta KOŁO
Głównym założeniem koncepcji było stworzenie obiektu z naciskiem na jego jak największą funkcjonalność i najłatwiejszą obsługę. Z tego względu zastosowano HPL, beton oraz proste formy. Obiekt ma również tworzyć przejście między rozrzeźbionym portalem a monotonnym murem nasypu kolejowego.
Technologia budowy:
Budynek projektuje się w konstrukcji żelbetowej. Jego układ pozwala na wykonanie zestawu elementów prefabrykowanych, co w znaczącym stopniu skraca prace na placu budowy. Możliwe jest też wykonanie obiektu w całości na budowie.
Elewację budynku stanowić będą płyty elewacyjne z betonu architektonicznego oraz płyt HPL mocowane na ruszcie stalowym.
Izolacja przeciwwodna dachu wykonana zostanie z pianki poliuretanowej nakładanej natryskowo i zabezpieczonej przed działaniem wody i promieni UV. Nad izolacją dachu zamontowane zostaną panele, takie jak te wykorzystane na elewacji. Takie rozwiązanie pozwoli na stworzenie optycznie zamkniętej bryły.
Wszystkie elementy betonowe od wnętrza obiektu zabezpieczone żywicą epoksydową. Zewnętrzne betonowe okładziny elewacyjne również zabezpieczone przed nadmierną absorpcją wody.
Izolacje termiczną obiektu stanowić będzie pianka poliuretanowa nanoszona natryskowo, zabezpieczona przed działaniem wody oraz promieni UV. Nieestetyczna faktura powstała po nałożeniu pianki nie będzie stanowić problemów ze względów estetycznych, ponieważ zostanie zasłonięta okładzinami elewacyjnymi.
Instalacje:
Obiekt projektowany jako całoroczny. wyposażony w podstawowe instalacje (wodną, kanalizacyjną, wentylacji mechanicznej oraz elektryczną).
W obiekcie ze względu na dużą krotność wymiany powietrza proponuje się wentylację nawiewno-wywiewną z odzyskiem ciepła. Centrala wentylacyjna może być usytuowana na dachu obiektu i obudowana płytami elewacyjnymi.
Instalacje mogą być prowadzone w stropie nad parterem (zaprojektowano odpowiednią wysokość stropu ze względu na instalacje wod. kan. went.) oraz nad stropem piętra pod warstwą izolacji termicznej.
Instalację oświetleniową zaprojektowano z wykorzystaniem źródeł światła w technologii LED. Takie rozwiązanie pozwala na komfortowe funkcjonowanie oświetlenia wraz z czujnikami ruchu (światło LED nie potrzebuje się rozgrzać i nie miga przy starcie).